checkerbas.blogg.se

Povratak filipa latinovicza
Povratak filipa latinovicza












povratak filipa latinovicza povratak filipa latinovicza

Ipak, ta je svijest u velikoj mjeri odreena jednom vanjskom injenicom: on je nezakonito dijete trafikantice koja se bavila prostitucijom. The analysis has shown that colour adjectives appear in chapters unevenly and that their distribution also depends on the contents of a particular chapter. Povratak Filipa Latinovicza psiholoki je roman, roman jedne svijesti. Since the whole novel is constructed around the main character, painter Filip Latinovicz, the usage of different colour terms of close or similar meaning becomes one of discourse strategies in the construction of the whole novel, especially in constructing the character and his relationship towards parts of his own life in the past and the present. Among them, relationships of close (partly synonymous) or similar meaning may be established. Each of these twelve non-spectral and spectral colour co-subordinates is understood in itself as a category whose prototypical member is the very (in words) pure colour, and colour shades and nuances being its more marginal or peripheral members standing in a mutually linear relationship. Firstly, the colours are separated into non-spectral (achromatic) colours and spectral colours, these two groups having three (black, white and gray) and nine members (red, green, yellow, blue, dark blue, brown, orange, purple, pink). Tako pridjevi za boje roman, koji je po nekim svojim obilježjima fragmentaran, povezuju u koherentnu cjelinu.The paper deals with the research of colours in Krleža’s novel Povratak Filipa Latinovicza, analyzing the colour adjectives appearing in the text. Raščlamba je pokazala da se pridjevi za boje neujednačeno pojavljuju po poglavljima, a njihova raspodjela ovisi i o sadržaju određenoga poglavlja. Kako je cijeli roman konstruiran oko glavnoga lika, slikara Filipa Latinovicza, uporaba različitih bliskoznačnih i sličnoznačnih naziva za boje postaje jednom od diskursnih strategija u izgradnji cjelokupna romana, napose u izgradnji lika i njegova odnosa prema dijelovima vlastita života u prošlosti i sadašnjosti. Među njima se mogu uspostaviti bliskoznačni ili sličnoznačni odnosi. Svaka je od ovih dvanaest supodređenica neboja i boja shvaćena i sama kao kategorija čiji je prototipni član sama (riječima) čista boja, a preljevi i nijanse boja njezini rubniji ili rubni članovi koji su međusobno u linearnomu odnosu. Boje se dijele najprije na neboje i spektralne boje, a te dvije skupine pak imaju tri (crna, bijela, siva) i devet članova (crvena, zelena, žuta, plava, modra, smeđa, narančasta, ljubičasta, ružičasta). Abstract U radu se iznosi istraživanje i raščlanjuje pridjeve za boje u Krležinu romanu Povratak Filipa Latinovicza.














Povratak filipa latinovicza